ספרי תורה, מגילות וכן הפרשיות שבתפילין ושל המזוזות נכתבים על גבי קלף. קיימים שני סוגים של קלף עליהם נכתבים פריטי סת"ם:
קלף משוח - סוג זה של קלף עשוי מעור של בהמה. בשלבי הסיום של תהליך העיבוד של קלף זה מושחים אותו (ומכאן שמו "קלף משוח") בשכבת ציפוי המיוצרת מסיד ומקלף אמיתי שהותך. הציפוי הזה יוצר שכבה חלקה ולבנה על גבי הקלף. כתיבת סת"ם על גבי הקלף המשוח מהירה יותר, נוחה יותר ומקצרת באופן משמעותי את משך זמן הכתיבה. לכן עלותן של פרשיות הכתובות על קלף משוח נמוכה בהשוואה לסוגי הקלף האחרים.
הקלף המשוח לוקה בשני אספקטים:
א. פסילה משום חציצה - יש ספק הילכתי שמא הציפוי שעל הקלף מהווה חציצה (הפסק) בין הקלף לבין הכתב. לדעת מי שסובר שהציפוי אכן חוצץ ביניהם, החציצה הזו פוסלת את התפילין או המזוזה שנכתבו על קלף משוח.
ב. פסילה בגלל אותיות שייפגמו - בעת שמקפלים את הקלף המשוח, בין אם לשם הכנסת הפרשיות לתוך הבתים של התפילין ובין אם כדי לעטוף את המזוזה ולהכניס אותה אל תוך בית המזוזה, שיכבת הציפוי נוטה להיסדק ולהתקלף. כשהציפוי שעל הקלף נסדק, נסדקות עימו גם האותיות הכתובות על הקלף. גם אם הציפוי שעל הקלף המשוח עבר בשלום את שלב הקיפול וההכנסה של הפרשיה למקומה, הציפוי שעל הקלף נוטה להתבלות מהר באופן יחסי. בלאי של הציפוי מתבטא בסדקים בציפוי או נשירה של חלקים ממנו. עם הציפוי נסדקות או נושרות גם האותיות הכתובות עליו. נמצא ששכרו של הרוכש תשמישי קדושה הכתובים על קלף משוח יצא בהפסדו, שכן המזוזה או התפילין פסולים - במצב כזה - לכל הדיעות.
מסיבות אלו מעולם לא נעשה שימוש בקלף משוח ב"עוטר ישראל" ולעולם לא ייעשה שימוש כזה.
קלף שליל - קלף זה עשוי מעור ולדות של בקר - אשר לא נעשתה מלאכה בבהמה זו. זהו הקלף המשובח והטוב ביותר. תמיד כדאי להקפיד ולבקש שהמזוזות, התפילין, המגילות וספרי התורה יהיו כתובים על קלף שליל.
מפאת ההקפדה על איכות מושלמת וכדי להבטיח שכשרות המוצרים תישמר לאורך ימים ושנים, נכתבים כל מוצרי הסת"ם של "עוטר ישראל" אך ורק על קלף שליל.